Uşaqların düzgün inkişafında məktəbəqədər təhsil müəssisələrinin rolu
Azərbaycan cəmiyyəti həmişə uşaqlara məhəbbətlə yanaşıb,
onların sağlam və gümrah, eyni zamanda, savadlı və vətənpərvər böyümələri üçün
hər cür şərait yaratmağa çalışıb, necə deyərlər, hər şeyin yaxşısını uşaqlara
verib. Müstəqil Azərbaycanımızda Ümummilli Lider Heydər
Əliyev tərəfindən əsası qoyulmuş dövlət uşaq siyasəti də məhz ölkəmizdə
uşaqların hərtərəfli inkişafının təmin edilməsinə yönəldilib. Ulu Öndər dəfələrlə
vurğulamışdır ki, müstəqil dövlətimizdə uşaqların yüksək mənəvi-əxlaqi mühitdə,
milli dəyərlər əsasında kamil tərbiyə alaraq layiqli şəxsiyyət kimi yetişməsi
olduqca mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Uzaqgörən siyasi lider olan Heydər Əliyevin yaratdığı və nəsillər
üçün miras qoyduğu ənənələr bu gün də uğurla davam etdirilir. Ölkə Prezidenti
İlham Əliyevin uşaq hüquqlarının müdafiəsi sahəsində atdığı məqsədyönlü addımlar,Birinci vitse-prezident, Heydər Əilyev Fondunun prezidenti Mehriban Əliyevanın bu sahədə gördüyü
işlər bu ənənələrin hələ uzun illər yaşayacağına və Azərbaycan körpələrinin
taleyində əhəmiyyətli rol oynayacağına zəmin yaradır. Bu gün hər kəsə o da yaxşı məlumdur ki, məktəbəqədər təlim-tərbiyə
uşaqların gələcəyi üçün zəruri bir başlanğıcdır. Uşağın bu dövrdə necə təhsil
alması və hansı təlim-tərbiyə üsulundan keçməsi çox önəmlidir. Məktəbəqədər
yaş dövrü insan şəxsiyyətinin formalaşmasına təsir göstərən əsas mərhələlərdən
biridir. Bu yaş dövrü uşaqların sosiallaşması, böyüklər və yaşıdları ilə daha
çox ünsiyyət qurması, mədəni vərdişləri mənimsəməsi, mənəvi və estetik hisslərin
oyanması dövrüdür. Bağçalar da, öz növbəsində, uşağın ətraf aləmlə qarşılıqlı
münasibətini təmin etməyə qadir olan məktəbəqədər təhsil müəssisəsidir. Odur ki, tam əminliklə deyə bilərik
ki, uşaqların düzgün inkişafında və gündəlik rejimlərinin formalaşmasında,
ictimai mühitə alışmasında, sərbəstliyə öyrəşməsində, ən nəhayət, məktəbə
hazırlığında bağçaların rolu əvəzsizdir. Cənab Prezident İlham Əliyevin və Birinci vitse-prezident
Mehriban Əliyevanın uşaqlara, gənc və yeniyetmələrə göstərdikləri
dövlət qayğısı respublikamızın hər yerində olduğu kimi, Qazaxda da əsas
götürülür. Rayonda bütün sahələrlə yanaşı, azyaşlı körpələrin sağlam və düzgün
böyüməsi, yüksək şəraiti olan bağçalarda tərbiyə olunması istiqamətində təqdirəlayiq
işlər görülür. Son illər rayon rəhbərinin uşaqlara olan sonsuz diqqətinin, uşaq bağçalarının əsaslı
şəkildə yenidən qurulması ilə bağlı verdiyi tapşırıq və tövsiyələrin nəticəsidir
ki, bu gün Qazaxda olan 25 məktəbəqədər təhsil müəssisəsindən 21-i tam müasir
standartlara cavab verən səviyyədədir. Bu
yaxınlarda əsaslı şəkildə yenidən qurularaq körpə fidanların istifadəsinə
verilən 35 yerlik Kosalar kənd 1 saylı Körpələr
Evi-Uşaq bağçası bu dediklərimizin bariz nümunəsidir. GOYEZEN.AZ saytı olaraq uşaqların düzgün inkişafında, təlim-təbiyəsində məktəbəqədər təhsil müəssisələrinin rolu barədə bağça müdirinin və ibtidai
sinif müəlliminin fikirlərini öyrənməyə çalışdıq. İlk müsahibimiz Qazax şəhər 3
saylı Körpələr Evi-Uşaq bağçasının müdiri İradə Mustafayeva bağçaya gələn uşaqlarla gəlməyən uşaqlar arasında sonrakı
inkişaflarında böyük fərq yarandığını bildirdi. Onun sözlərinə görə əvvəlcə ailədə yalnız
valideynləri ilə münasibət quran azyaşlı getdikcə öz yaşıdları ilə münasibət
qurma ehtiyacı hiss edir. Çünki o, öz "mən”ini sosial mühitdə, ”digərlərinin”
yanında daha asan kəşf edir. Uşaq evdə anasının ”bir dənəsi”, atasının "qiymətlisi",
baba və nənəsinin "toxunulmazı”dır. Bu səbəbdən valideynlər istəsələr belə
övladlarının tərbiyəsini arzuladıqları kimi qura bilmirlər. Xüsusilə təkuşaqlı
ailələrin əksəriyyətində hər şey övladın üzərində qurulur. Hətta yeməklər belə
onun arzusu ilə hazırlanır. Uşaq təkbaşına oynayır, heç nəyini paylaşmaq istəmir.
İstəkləri çox və zamansız olur. Bu cəhətdən uşaqların cəmiyyətdə sosial
uyğunlaşma, kollektiv daxilində birgə fəaliyyət və ünsiyyət mədəniyyətinin
formalaşmasında məktəbəqədər təhsil müəssisələrinin böyük rolu var. İ.Mustafayeva
qeyd edir ki, məktəbəqədər təhsil vasitəsilə uşaqların erkən yaş dövründə əqli,
fiziki, yaradıcı potensialının və mədəni səviyyəsinin inkişafının, psixoloji
dayanaqlığının estetik tərbiyəsinin əsası qoyulur. Onların sadə əmək vərdişlərinə
yiyələnməsi, şəxsi sağlamlığın qorunması, zəruri həyati bacarıqlarına yiyələnməsi,
şəxsiyyətinin formalaşması prosesi başlayır. Məktəbəqədər təhsil müəssisəsinin
faydalarından ən önəmlisi azyaşlının bağçada evdəki "uşaq” rolunda olmamasıdır.
Uşaq bağçaya başladığında artıq anasının "birdənəliyindən” çıxıb 15-20 nəfərlik
qrupun üzvlərindən birinə çevirilir və sosiallaşır. Özü kimi uşaqlarla bir qrup
daxilində olma sınağı başlayır. İradə müəllimin də qeyd etdiyi kimi, eyni zamanda,
bağça həyatı
uşaqların məktəbə hazırlanmasında da böyük rol oynayır. Bağçaya getməyən uşaq məktəbə
başlarkən analarından ayrılmaqda əziyyət çəkirlər və məktəb-ailə-uşaq münasibətlərində
bəzi problemlərlə üzləşə bilirlər. Bağçada sosiallaşmağı, gün rejiminə uyğun hərəkət
etməyi, kollektiv qaydalara uyğunlaşmağı öyrənən uşaqlar isə məktəb həyatına
atıldıqda bu cəhətdən çətinlik çəkmirlər. Bu
mövzu ilə əlaqədar Qazax şəhər Səlim Əfəndiyev adına 1 nömrəli tam
orta məktəbin ibtidai sinif müəllimi Hürü Vəliyevanın da fikirlərini
öyrəndik. "Bağçadan gələn uşaqlarla, evdən gələn uşaqların
fərqli cəhətləri olduqca böyükdür”, - deyən H.Vəliyeva bağçaların uşaqların həyatındakı
rolundan danışdı: - Uşaqların düzgün istiqamətdə
inkişaf etməsində, məktəbə hazırlığının təşkilində bağçaların çox böyük köməyi
və dəstəyi var. Uşaqların cəmiyyətdə və ictimai yerlərdə özlərini düzgün
aparmasında böyük rolu olur. Lakin, evdən gələn uşaqlarda belə vərdiş və
xüsusiyyətlər çox az olur. Uşaqlar
bağçalarda məktəbə hazırlıq qruplarında bəzi ilkin bilik və bacarıqlara yiyələnirlər.
Elə valideynlər var ki, onlar uşaqlarını bağçaya qoymurlar. Bu fikir çox
yanlışdır. Çünki artıq ölkəmizdə müasir tipli bağçalarımız var. Yeni tipli
bağçalarımızda uşaqlar üçün hər cür şərait yaradılıb. Bu zaman uşaqlar müxtəlif
qruplara bölünürlər: kiçik, orta, böyük və məktəbəhazırlıq qrupları. Bu zaman
onların yaş fərqləri nəzərə alınır. Belə bir şəraitdə bağçadan gələn uşaqlarla,
evdən gələn uşaqların fərqi daha tez nəzərə çarpır. Hürü
müəllimə vurğulayır ki: -
Bağçadan gələn uşaqlarda Ana dilini, təbiətlə tanışlıq, ilkin riyazi biliklər,
sensor tərbiyə, fiziki tərbiyə, musiqi və intellektual səviyyələri inkişaf
etmiş olur və sonrakı məktəb fəaliyyətlərində onların daha da fəallığında böyük
bir dönüşə səbəb olur. Ancaq evdən gələn uşaqlarda sadaladıqlarımız hazırlıqlar
olmur, bağça uşaqlarına nisbətən aktivlik və fəallıqda geridə qalırlar. Bağçalarda
keçirilən Ana dili məşğələləri uşaqlarda ilkin nitqin inkişafı, səslərin sözlərdən
fərqləndirilməsində düzgün cümlələr qurulmasında böyük rol oynayır. Bu zaman
onların məktəb yaşları çatanda şifahi şəkildə hərfləri əzbərdən bilirlər. Ancaq
belə vərdişlər evdən gələn uşaqlarda ya kortəbii olur, ya da heç olmur. Bağçada
ilkin riyazi biliklər isə uşaqlarda əşyaları saymağı, hansının az, hansının çox
olduğunu, 10 dairəsində ədədləri, 20 dairəsində saymağı öyrənirlər. Məktəb
yaşına çatanda isə elə uşaqlar var ki, 100 dairəsində ədədləri saymağı
bacarırlar. Lakin, evdən gələn uşaqlarda belə vərdişlər olmur. Təbiətlə
tanışlıqda uşaqlar bağçanın həyətindəki bitkilərlə, yarpaqlarla, onlara qulluq
etməyi öyrənməklə yanaşı, fəsillər haqqında geniş məlumat əldə edirlər. Sensor
tərbiyə uşaqların əqli cəhətdən inkişafına böyük təsir edir. Bağçada keçdikləri
fiziki tərbiyə planlı şəkildə uşaqlarda hərəki fəallığı inkişaf etdirir. Evdən
gələn uşaqlarda isə sensor tərbiyə ümumiyyətlə heç formalaşmır, fiziki tərbiyə
isə kortəbii şəkildə inkişaf edir. Bağçalarda
keçirilən musiqi dərsləri uşaqlarda uşaq mahnılarını öyrənmək bacarıqlarını
inkişaf etdirir, onlar həmin mahnıları öyrənir və artıq musiqi ilə rəqs etməyi
bacarırlar. Bağçada olan uşaqlar öz yoldaşları ilə necə davranacaqlarını, oyun
zamanı heç kimə mane olmamağı öyrənirlər. Böyüklərə hörmət və özlərindən kiçiklərə
qayğı göstərmək vərdişlərinə yiyələnirlər. Evdən gələn uşaqlarda isə bu sadaladıqlarımız
bəsit şəkildə olur və yaxud heç olmur. Bağçada
uşaqlar rəsm çəkməklə, düzəltdikləri əl işləri ilə estetik zövqə yiyələnir və
ilkin əmək bacarıqlarını formalaşdırırlar. Onlar rəsm zamanı rəngləri tanıyır,
onları fərqləndirirlər. Əl işləri zamanı isə onlarda zəhmətə böyük hörmət
aşılanır. Artıq bağçada onlarda əmək fəaliyyəti formalaşmış olur. Bütün bu
sadaladıqlarımız bağçadan gələn uşaqlarla evdən gələn uşaqların böyük fərqini
büruzə verir. Hürü
müəllimə sonda bir ibtidai sinif müəllimi kimi, bütün valideynlərə uşaqlarını
vaxtında bağçalara göndərmələrini də tövsiyə etdi.
Facebook-da paylaş